Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

marți, 25 iulie 2017

Casa mea este o nurserie, asa ca lista pe care ziceam ca vreau sa o fac si pe care o puteti urmari mai jos este una foarte selectiva. Am ales doar cateva produse din cele pe care le folosesc cu mentiunea ca pentru mine o lista de genul asta mi-ar fi fost de mare ajutor cu ceva vreme in urma si nu pentru a afla de cele mai bune marci de pe piata, ci pentru a afla ca asemenea produse exista, indiferent de firma.

Bebelusul meu nu plange aproape niciodata. As putea spune chiar ca nici foame nu-i e niciodata. Pentru ca am grija sa-i dau sa manace inainte de-a i se face foame. Ii cunosc foarte bine semnalele non-verbale prin care ma atentioneaza ca i-a venit ora mesei, iar eu ii raspund fara intarziere, asa ca nu are niciun motiv sa planga. Si nici n-o face. In trei luni acus pot numara pe degetele de la o mana, fara sa am nevoie de toate, episoadele de plans isteric. Iar acestea au fost cauzate de colici. Pana am descoperit, la recomandarea unui prieten, acest Cocyntal, niste fiole homeopate care ii iau durerile de burta cu mana in mai putin de un minut. Dupa ce ii dam o fiola, care se administreaza foarte usor, se linisteste si daca nu adoarme imediat, o da din plans in ras. Se inveseleste si ne inveseleste si pe noi. Ca ea scapa de durerile de burta, iar noi de traumele psihice provocate de plansul ei. Acesta firma BOIRON, despre care am inteles ca e foarte bine vazuta pe piata, are produse homeopate si impotriva congestiilor nazale sau orice alt simptom de raceala. (acesta se numeste Coryzalia si contine doar apa purificata) dar si pentru durerile de dinti (acesta nu mai stiu cum se numeste, ca nu am cumparat inca). PS: Apropo de plans, sunt multi prosti pe lumea asta, dar cei mai imbecili sunt cei care ma sfatuiesc ca atunci cand copilul plange sa-l las acolo sa planga ca plansul ii face bine! Sper sa pateasca si ei macar tot asa. Sa moara de chinuri si sa-i ignore toata lumea, ca le face bine idiotilor! Aia nu au voie sa faca copii, cu atata mai putin sa-mi dea mie sfaturi despre cum se creste unul!
Tot impotriva congestiilor nazale, dar si pentru ingrijirea zilnica a nasului, eu am cumparat acest kit hydraSense, care e foarte usor de folosit. Intai, ca sa se inmoaie ce are ea in nas, i se baga pe nari o picatura, doua, dintr-o fiola care contine doar apa de mare desalinizata, sterila, nediluata si izotonica, apoi, cu ajutorul unui tub se trage totul cu gura. No worries, ca nu va intra voua mucii in gura. Are un filtru care are grija sa nu se intample asta. E nevoie de un sistem de genul acesta pentru ca bebelusii au niste gaurele minuscule in loc de nari, nu-si pot sufla nasul si, in plus, nu respira pe gura. Am cumparat aparatul acesta pentru ca bebe a racit o data din cauza lui Bobi care a adus acasa o paguba de raceala si a dat-o, generos, la toata lumea. La recomandarea farmacistilor, nu am folosit niciun medicament, pentru ca nu ar fi indicat mi-au zis, ci mi-au spus s-o tratez cu "liquid gold", adica cu lapte matern. 

Si ca am adus vorba, aceasta este o pompa electrica Medela, una dintre cele mai smart investitii pentru o mama care alapteaza, sau macar intentioneaza. In primele zile dupa nastere, pentru ca unele femei imi spuneau ca imi trebuie, altele ca n-am nevoie de ea, eram confuza, nu stiam ce sa fac, daca sa o cumpar sau nu, nu de alta dar costa $400 si nu e returnabila. M-a convins ca e un produs de care am neaparata nevoie o tipa de la Toronto Public Health, care m-a sunat la o zi, doua, dupa ce am ajuns acasa de la spital si m-a tinut in telefon aproape o ora cu tot felul de intrebari, m-a intrebat si daca am depresie postpartum sau vreun istoric medical in sensul acesta, dar si cu sfaturi, in special despre alaptare. Atunci laptele meu nu era reglat si mi-a zis ca trebuie sa pompez de cel putin 8 ore pe zi, inclusiv noaptea, pana vine laptele. Din cate am inteles de la ea exista si posibilitatea sa inchiriezi gratuit, adica sa imprumuti, pompe de genul acesta de la centrele de consulatare in lactatie din Toronto. Dupa ce am inchis telefonul insa, Bobi s-a dus direct la Toys "R" Us si mi-a luat una si nu regret un cent dat pe ea. Ba chiar am folosit-o mai putin atunci la inceput decat o folosesc acum, cand pompez de cel putin doua ori pe zi, avand rezerve de lapte pentru cand merg in parc sau oriunde in alta parte si nu mi-e foarte comod sa alaptez. Bebe meu mananca cu aceeasi pofta si de la biberon fara a se arata confuza. Secretul, pe care, de asemenea, asistentele de la spital mi l-au spus, a fost sa nu-i bag biberonul in gura de la inceput, ci abia dupa ce a invatat ca ţâţa mamei e ţâţa mamei, restul e bonus.
Laptele il stochez la frigider in aceste pungi speciale de la Lansinoh. Au sistem dublu de inchidere la gura si etichete pentru a nota data pomparii, avand in vedere ca si laptele matern are o anumita perioada de valabilitate. Le-am cumparat de pe Amazon si au venit de pe o zi pe alta. Am vazut ca se gasesc si la Shoppers. Dar mie, mai nou, imi este mult mai usor sa-mi fac cumparaturile online.
Lapte praf gata preparat. Eu nu mai folosesc acum, dar am folosit la inceput pana mi s-a reglat lactatia. Chiar daca e un produs care mie nu-mi mai trebuie, am tinut sa-l adaug pe lista cu mentiunea ca apreciez existenta acestor suplimente pe piata pentru ca am vazut si eu ce inseamna sa ai nevoie de ele, chiar daca laptele matern nu poate fi inlocuit pana la capat de nicio formula. Nu numai pentru ca acesta asigura bebelusului necesarul de nutrienti si anticorpi, ci si pentru experienta. Asa cum cuplul ajunge la intimitatea maxima prin actul sexual, asa bebelusul cu mama se unesc prin alaptare.
Nursing pads, ca sa nu dai lapte la soricei. Washable si disposable. Dupa preferinte. Eu am de amandoua, dar le prefer pe primele.
Un saculet de dormit si un swaddle, adica o faşă mai moderna. In saculet nu a dormit decat o singura noapte, atunci cand l-am cumparat, dar in Swaddle Me doarme si acum. Apropo de recomandarile specilistilor cu privire la ingrijirea nou-nascutilor de care scriam eu la un moment dat si despre care spuneam ca voi tine cont fara doar si poate...mi-au fost de mare ajutor pentru orientare, dar nu le respectat intocmai. Infasarea de exemplu nu mai este recomandata, doar ca bebelusa mea cel mai bine doarme asa. E singurul lucru care "o prinde" cand "cade de sus", adica atenueaza reflexul "startle", pe care il are si acum, desi nu la aceeasi intensitate de la inceput.
Daca folositi ceva ce v-a fost de mare ajutor, apreciez si va multumesc daca imi spuneti si mie despre ele!

8 comentarii:

  1. e super pompa Medela, tot asa am si eu, la al doilea pitic nu am folosit-o, ma gandesc daca sa o mai pastrez sau nu...in loc de biberon ai putea incerca Medela Soft Cup, creat ptr a da lapte bebelusilor fara a crea confuzia care o poate da biberonul. Mentionez ca eu fac rezerve de lapte, piticul merge peste tot cu mine si il alaptez cand i se face foame, de obicei in masina sau parc, nu chiar in vazul tuturor :))
    Ce folosesc ei si recomand tuturor...sistemul de purtare, dar ti-am mai zis de el..acum avem un Lenny Lamb bestial , merge de la 4 luni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si eu un sistem de purtare, doar ca nu ii place. Sper ca doar deocamdata si ca de la 4, 5 luni incolo nu va mai face figuri.

      Nu stiam de Soft Cup, dar bebela mea nu pare deloc confuza de biberon. Fac chestia asta de aproape doua luni (cam de cand am inceput sa o scot afara in fiecare zi) si e ok. Ma gandesc ca daca nu a deranjat-o pana acum, n-are cum s-o deranjeze de acum incolo. In general, in 99% din timp sunt eu cu ea si nu am nevoie de biberon, dar il folosesc cum ziceam, cand plec de acasa si nu imi este comod sa alaptez, sau cand ramane acasa doar cu Bobi pentru a-mi rezolva eu diverse probleme, de exemplu dentist etc. Tipa aia de care ziceam in text ca m-a sunat, nici nu stiu de unde a avut nr meu, probabil de la spital, mi-a spus ca e ok, chiar indicat sa ii introduc biberon ca sa nu fie dependenta complet de mine, dar sa il introduc mai tarziu, nu chiar la inceput cand invata sa suga la san.

      Ștergere
  2. * nu fac rezerve, am vrut sa scriu mai sus...ce sistem aveti? de curiozitate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se numeste Infantino Cuddle Me. L-am luat ca cica e si pentru copii care nu-si tin capul, dar nu prea e. Lui Cati nu-i place. Am 45 de zile sa-l duc inapoi si sunt inca in termen si probabil ca o voi face.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. sistemul acela e o struto-camila, fiind partial ergonomic, mie imi pare spatele buretat, din ce am vazut in poze.Oricum astea sunt ok cam dupa 6 luni, cand începe si sa stea in fundulet bebele...te-as sfatui sa il returnezi si sa te orientezi spre un wrap conversion, care ofera o sustinere mai buna a spatelui...gen Lenny Lamb, Kokadi, Tula...astea sunt ok de pe la 4 luni in sus

    RăspundețiȘtergere
  5. Noi tot ne folosim de produsele naturale de la BOIRON. Camilya pt dinti am folosit la Nicu mai mereu, iar pt Theo am folosit și astea pt burtica. Pe noi cu ambii baieti ne-a ajutat Windi (https://www.amazon.com/Fridababy-Windi-Colic-Relief-10-Count/dp/B005IGTTIA) La Theo insa am folosit si BioGaia un probiotic care face minuni, zic unii. Noi tot am simțit o diferență cind il dadeam. Pentru laptic ca sa il îngheț am.folosit acest tray (https://m.toysrus.com/product/index.jsp?productId=4033361) bastonasele sunt perfecte pentru biberon. In ceea ce privește suportul pentru copii noi am optat pentru Ergo baby. Pe Nicu nu am putut sa il port ca era greu si nici nu ii placea, insa lui Teo se pare ca ii place și cind ieșim undeva si s-a saturat de stat in stroller in il pun acolo. Cit sunt usori, e comod, cum trec de peste 8-9 kg e dificil si spatele doare. Pompa am.luat și manual si electrica. Cea electrica am cumpărat la mina a doua insa am cumpărat filtru nou si attachmenturi prin care trece laptele sa fie noi si m-a costat in total $100 :) insa am folosit-o doar pe cea manuala. La primil copil multe cumperi, de multe nu te folosești insa înveți multe. O sa vezi ca la al 2-lea stii mai bine pe ce trebuie de investit si pe ce nu. Bafta mai departe voua. Catiusa e foarte dragalasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi de sugestii. O sa ma uit si eu pe ele. Asa este, la prima experiența ești confuz, nu știi de ce ai nevoie si de ce nu. Si noi am cumpărat chestii de care nu ne am folosit deloc si chiar ziceam ca acum am sti bine pe ce sa dau banii si pe ce nu.

      Ștergere