Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 29 iulie 2017

Asta noapte la ora 3 ii taiam unghiile lu' Catişca. Dar asta nu e din categoria "asa si", ci exista un motiv pentru care faceam treaba asta cu noaptea in cap. I se facusera unghiile gheare de cat ii crescusera, ne zgaria pe fata, dar, mai nasol e ca isi zgaria si ea făţuca aia simpatica. Asta pe langa ca, indiferent de baia pe care i-o faceam noi tot timpul, tot i se innegreau, sincer nu stiu de la ce ca nu e ca si cum scurma in pamant deja, de-mi era si rusine s-o mai scot din casa cu unghiile in halul ala. Nu-mi era rusine de ea, ci de mine. Niciunul dintre noi insa nu indraznea sa apropie vreo unghiera de ele. Cand venea vorba, si nu numai vorba, ci si timpul sa-i taiem unghiile, amandoi ne faceam ca ploua, tot sperand ca pana la urma o va face celalalt. Si asta pentru ca acum ceva vreme, Bobi, incercand sa-i faca manichiura, a reusit sa-i ciupeasca si deştu' si de atunci suntem traumatizati de frica. Unghiile ei sunt niste chestii minuscule si moi, aproape invizibile, iar mainile nu si le tine locului nicio clipa, asa ca nici nu-i foarte greu sa tai mai mult decat trebuie. Ciupitura nu a fost mare, pe degetul nostru nu ar fi parut mai mare decat una de tantar, dar pentru ea a fost suficienta sa-i dea un pic sangele si sa inceapa sa urle de-ai fi zis ca a taiat-o toata. Dar si noi odata cu ea, ca atunci cand i-am vazut buricul degetului insangerat, am intrat in depresie de parinti neresponsabili. Cum sa faci asa ceva? Cum sa-i tai copilului mana? Daca nu se mai reface? Oare o sa-i ramana semn toata viata? Nu mai puteam sa dorm noaptea de grija. Ma trezeam in toiul noptii si ii examinam "rana" minute in sir. Am citit pe internet (dupa, desi ar fi fost indicat inainte, dar de unde sa-ti dea prin cap ca si sa tai un colt de unghie comporta riscuri?!), ca unghiile se taie cand copilul doarme. Cum ziua insa nu doarme niciodata prea adanc atat cat sa-i fie mainile moi si sa nu si le miste aiurea, noi trebuia sa gasim un moment sa facem treaba asta noaptea. Asa ca, asta noapte, dupa ce mi-a pus ea manuta pe fata si-n loc sa-i simt moliciunea, am simtit cum ii intra unghiile in carnea mea, am sarit pe intuneric din pat si am inceput sa strig la Bobi sa se scoale ca acum e momentul sa-i taiem unghiile. Bobi, in dulcele somnului, numai nu m-a injurat, dar pana la urma ne-am mobilizat, el cu unghiera, eu cu lanterna, si am reusit sa-i facem manichiura, eu fiind suficient de mandra de isprava asta incat sa ii dedic si o postare speciala pe blog.

In alta ordine de idei, mai serioase, bebe nu are nici trei luni, dar are deja cont in banca pe numele ei. I-am deschis azi un RESP, care inseamna Registered Education Savings Plans, unde o sa ii depozitam lunar bani pentru cand o merge la universitate. Mai e mult pana atunci si nici nu ne grabim, dar cu cat mai devreme, cu atat mai mult. Planul acesta de savings, despre care nu ma apuc sa dau detalii tehnice aici, daca va intereseaza puteti citi aici, este foarte avantajos pentru ca peste banii depusi de noi, mai depune si Guvernul ceva. Noi depunem 5,000 pe an sa zicem, iar Guvernul pune peste inca 20%. Vorbind cu cineva despre asta, ne-a sfatuit sa nu ne batem de pe-acum capul cu asa ceva ca nu se stie daca ea o vrea sa mearga la scoala. Un mod foarte inteligent de a gandi, si-un kinder i-ar fi spus ca decat sarac si bolnav, mai bine bogat si sanatos, pe principiul decat sa-i fie rau mai bine sa-i fie bine.

4 comentarii:

  1. Deci, noi cât a fost băiețelul nostru bebelus, ii tăiam unghiile când adormea. Problema a apărut când nu era nici bebe, dar nici copil sa inteleaga, atunci era negociere și cântecele. Singura regula din partea lui era sa i le tăiem in ordinea in care își oferea el unghiuțele. Hopul mare va fi tunsul și îți recomand din suflet sa mergi la unul din locurile de tuns pentru copii. Eu am încercat sa ii tai un pic de par singura și atâta a plâns ca nu mi-a mai trebuit nimic. Pentru purtat, legat de un post anterior, eu am folosit Baby Bjorn. Nu l-am folosit mult timp, dar a fost ok. Iar rezervele de lapte au fost grozave in cazul meu, mai ales ca m-am întors mai devreme la lucru și producția îmi scăzuse. Bagă la congelator ca îți vor fu de folos. Tot Mendela am folosit și eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ca mi-ai zis de tuns. Nici nu stiam ca exista locuri speciale de tuns copiii. Bun pontul cu ordinea degetelelor. Probabil se simte implicat si de aia sta :)

      Ștergere
  2. Hai ca am ris mult la,postarea aceasta. Noi am pățit la fel cu primul copil. Saracu barbatimio a vrut sa faca o fapta buna si la urma...am luat eu acest angajament și pot sa ma.laud ca ii tai unghiile si treaz. Ii tin minuta strins si vb.cu.el si repejor le tai. Cei drep transpir toata in spinare pina la ultima unghie :)) citeodata i le mai "tai" cu dinții mei cind ramine cite un colțișor care nu a fost prins de foarfeca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar ca te ia cu transpirații cand faci treaba asta :))). Mi-a mai zis cineva de tăiat cu dinții. Dar mie si cu dinții mi-e frica :(

      Ștergere